Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 1 november 2009

Lurig Lördag

I lördags fick jag städnojja. Det såg förjäkligt ut här hemma. Jag tog tag i strump och troslådan och rensade bort en massa elände och slängde en massa. Ska ta tag i bokhyllan idag.

Vi var bjudna till Gurra och Martina på Halloweengrillning, men Martina blev sjuk så det blev inställt. Lite trist. Det var ett tag sen vi träffades alla. Men sånt är livet. Björne och Mia ordnade då en akutgrillning och vi gick dit istället. Vi hade ingen grillmat, men fick snåläta på deras fläskkotletter. Mysig middag Thomas gjorde en så god potatis som jag måste dela med mig av receptet på;

Skala och skiva kokt potatis. Lägg dem i folie. Tillsätt en stor klick smör, färsk persilja, salt och santa Marias chili-Lime krydda. Knyt ihop och lägg på grillen eller i ugnen. Det var fruktansvärt gott.

Här är en bild på min mat om nån vill se. De goda potatisarna ligger till höger om snyltflästkotletten.

Min middag

Nu ska jag dricka en kopp kaffe till och sen skall bokhyllan mobbas.

Kram Sussi

1 kommentar:

Marre sa...

Du är tokig du, kan du städa här med, jag har inte orkat efter en veckas förkyldning. Snälla lite städhjälp. Kram från bombhuset