Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

tisdag 6 oktober 2009

Ofrivillig gräsänka

Thomas var på läkarbesök idag och de beslöt sig för att lägg in honom på sjukhus. Imorgon skall de skiktröntga honom. Alla prover de hade tagit på honom var normala, så vi får se vad som händer.

Idag var Raisa och Martinas syster Linda med på promenaden. Visst ser vi hurtiga ut?

Promenadgänget Efter promenaden bjöd Linda på kaffe och RHCDBH-bullar. Jättegoda. Martina och Linda går på specialdiet. De var jättegoda, men smakade långt ifrån bullar.

Jag har satt två sherrysatser också. En med Rönnbär och en med nypon. Men det har jag tjatat om tidigare. Förra året satt jag en nyponsats som gav ca 1 liter. Nu blir det ca 5 liter. Rönnbärs- och Nyponsherrysatser

 

 

 

 

Igår när jag satt och rensade nyponen, hade en nyckelpiga följt med. Den hamnade på kanten av min tallriken som allt rens hamnade i och kröp runt, runt, runt. Han måste tyckt det var lite konstigt att han inte kom någonvart. En gång i minuten måste han ha tänkt; “Har jag inte gått här förut”?. Jag tyckte det var lite kul, så jag tog kort på honom (det måste ha varit en han).Långpromenad

Kram och hörs imorrn.

1 kommentar:

Marre sa...

Du är alltid så påhittig när du skriver blir lite avund. Hoppas dom hittar fel på Thomas. Kram