Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

lördag 3 oktober 2009

Festligheter

Igår kväll dracks det vin i Kaggeboda. Det var inte meningen från början, men Björne kom upp med kött som skulle malas till färs och döm om min förvåning, en flaska rött. Senare dök även Emil och Mia upp. Sen blev det vinprovning. Thomas öppnade 2 gamla vinare med ca 15år på nacken. Den första smakade inte gott, men den andra var riktigt god. Jag tog lite kort eftersom dt inta bara provades vin, utan också mössor och glasögon. Här är en fin bild på Emil i full mundering.

Bild 007

Även Thomas fick på sig lite utrustning.

Bild 004

Ikväll har vår gode vän Nicke lammfest. Han har slaktat några lamm och ställer till sin årliga slaktarfest. Janne och Hjärtat kommer ända från Eskilstuna för denna event. Mycket roligt. Återkommer med bilder imorgon (om jag överlevt).

Inga kommentarer: