Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 2 maj 2010

Valborgsmässoafton

Jag var ledig i fredags. Vädret var toppen. Vi var bjudna hem till Jim och Sussi, som vi träffade i Dublin, så vi tog Motis på en tur till Nacka där de bodde. Här är en bild på mig och Motis eftersom pappa inte sett den (han har ju inte facebook än),

Motis och jag2

Jim är snickare och det märktes. De har så fint hemma. Jag blir så sugen att åka till brädgården och göra om hemma.

Här är deras vardagsrum. De har träpanel i hela kåken som de målat vitt.

Bild 084

I badrummet hade de de snyggaste kranar jag sett. Måste ha!!!!

Bild 087

Ovanför dörren in till badrummet har han gjort så här fint.

Bild 089

Mitt förslag är att Jim bor hos oss ett tag. Vi ser till att han inte har något att göra, men han får gärna leka med den stora brädhögen som ligger och “skräpar”. Han får fria händer.

Här är lite bilder på dem och barnen.

Bild 091 Bild 079 Bild 082 Bild 085

Jim och Thomas, Lilla Tindra, Liam med en liten snigel som låg på gräsmattan och Sussi

Det var jättetrevligt, vi fick god mat och dryck. Vi gick ner till brasan en stund. Brasan ligger precis bakom gruppboendet där brorsan Fredrik bor. Vi gick in och frågade om han ville med ut och kika på brasan en stund med oss, men det hade han redan gjort sa han. Vi bestämde oss att komma förbi dagen efter och ta en fika, vilket vi gjorde. Han filmade med mobilen när vi åkte iväg på Motis.

På Valborgskvällen fick vi även äran att bada i deras bubbelpool. Vi fick champagne och satt och mös i den 3 timmar. Nu är jag så avundsjuk så jag spricker. Vill också ha en. Jag tog inga bilder under badet. Det gjorde däremot Sussi. Får lägga ut dem när jag “snott” dem från henne.

Inga kommentarer: