Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

fredag 14 maj 2010

Strömming. potatis och fika

Igår var det en riktig fikadag. På förmiddan åkte vi in till Norrtälje med Emil & Linda och strosade lite. Det var ju en söndagtorsdag så nästan allt var stängt. Men skrotladan vid hamnen var öppen och vi var där och kikade lite. Sen gick vi till smulan och fikade.

Bild 107 Bild 105 Bild 104

Jag tog sötsaker till kaffet som vanligt.

Bild 106

På väg hem såg Thomas at det satt några vid hamnen och fiskade. Han åkte dig och fick info om att strömmingen börjat simma in. När vi kom hem så samlade Thomas ihop sina fiskegrejjor och han och Emil åkte in och fick upp ett par kilo. Små firrar i och för sig, men likväl var det fisk ändå.

Jag passade på att stoppa ner potatis i jorden, men tröttnade när hackan gick av. Får fortsätta idag med spade.

På kvällen kände sig Gurra lite fikasugen och kom över med Maya. Martina låt och var nosbete för hundarna i skogen. De har tävlingar var och varannan helg nuförtiden. Ska det vara så kul? Ja, jag tror det. Maya hade så kul med Baileys. Jag skulle spelat in hennes skratt, det låter så härligt.

Bild 110 Bild 111 Bild 108

Inga kommentarer: