Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

onsdag 5 maj 2010

Outsourcing

3GIS skall göra stora förändringar i höst för att spara pengar. Kontoren i Karlskrona och Sundsvall skall sägas upp. De som arbetar där har fått erbjudande om att följa med till Stockholmskontoret. Det är nog många arbetskamrater som kommer att sluta.

Ekonomiavdelningen blev drabbad på så sätt, att redovisningen kommer att skötas av ett bemanningsföretag som heter Klara Papper och där jag skall börja arbeta. Jag skall dit på Måndag och träffa dem. Det skall faktiskt bli kul. Jag får nya arbetskamrater och kommer antagligen att få lära mig en massa nya bokföringsnyttigheter. De är belägna mitt i Stockholm, vilket blir roligt. Tröttsamt att pendla bara. Men det ska nog gå bra. Det är ju närmare än globen.

Hemmavid händer det massor i trädgården. Thomas har skruvat och svurit över skrothögen till jordfräs. Den går igång men när han vickar på åbäket så dör den.

Bild 092

Medan jag väntar på att Thomas skall få åbäket att fungera, så planterar jag lite blommor istället för att få grönsakslandet i ordning. Får åka och handla mer i helgen. Detta är på tok för lite.

Bild 096 Bild 094 Bild 095

Vi grävde upp jordgubbsplantorna och flyttade dem till dessa fina lådor. Baileys var med som vanligt.

Bild 097 Bild 098

Avslutar med en fin bild på en mygga som satt sig på Björnes huvud. Är han inte söt så säg? Myggan alltså!!

Bild 078

Inga kommentarer: