Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

fredag 7 augusti 2009


Nu har det kokats saft och gelé. Röda och svarta vinbär dominerar årets skörd. Vi plockade ju både hos Thomas mamma och hos Mia och Björn och de är inte slut än. M&B har ytterligare en svartvinbärsbuske som skall plockas av. Sen skall det kokas Svart vinbärssaft. Jag kokade första vändan saft på 3/4 röda och 1/4 svarta. det smakade nästan som blåbärssaft. Deras svarta är sååå goda. Har tagit ett par kvistar som jag skall försöka få rötter på och plantera i trädgården. Bilden nedan visar svarta vinbär, inte blåbären.

Thomas och jag var ute i skogen och plockade blåbär och kantareller igår. Vi fick ihop ca 2 liter blåbär och 5 liter kantareller. Vi hittade en liten sjö uppe i skogen och bredvid den en liten stig som vi gick längs med. På stigen hittade vi många kantareller och tänkte att vi måste hitta dit igen. Vi följde den för att se var den började och kom ut på en grusad vändplan, Vägen dit gick att köra bil på, så vi började gå för att se var den mynnade ut. Den var jättelång och när vi kom fram till en asfaltsväg visste vi inte var vi var. Vi fick ringa Björne som fick luska ut var vi var någonstans. Vi hade hamnat i Harka. Tur att man har snälla grannar som har semester. På bilden nedan är kantarellerna rensade, så det ser lite mindre ut. Har ett annat ställe i skogen som jag måste gå till och se om det finns mer.

Var och hälsade på Raisa när hon jobbade på Björnö handelsträdgård och fick med oss en tomatplanta, västeråsgurka och dill mm. Så nu måste jag lägga in gurka också. Gott värre.

1 kommentar:

Emelie sa...

hehe ja bra är dem på att gnälla åtminstonde! Sen blir dem helt stumma utav chock då man ryter tillbaka! Förresten så brände jag ned bilderna på en skiva som jag skulle skickat förra veckan men minnet är väl aldrig på topp! Får bli till att ta mig till brevlådan idag =)