Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

fredag 21 augusti 2009

Samlar mat för vintern

zuccini_duck

abborrekantarell

Blåbär Rödbetor

Håller på att samla mat inför vintern. Vad kan man laga av Ovan bilder? Nåt kommer man väl på. Allt är ju gott. Thomas och Bosse var ute igår med båten, och fick en massa abborrar. Själv satt jag i skogen och plockade ca 2liter blåbär. Kantareller har vi plockat lite de senaste två helgerna. Squasch och rödbetor växer i landet. Eftersom Bosse nog är kvar i helgen så blir det väl nån vända ut i skogen för mer matinsamling. Lingonen är snart klara. De jag hittade igår var stora, men inte riktigt mogna än. Måste fixa mer burkar. Eventuellt kommer Jimmy (Thomas son) ut i helgen också. Jimmi (min son) kanske också dyker upp om han får reda på att Jimmy kommer. vilken familjeträff.

Inga kommentarer: