Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 16 augusti 2009

Har fått bassning av en kvinna från Eskilstuna för att jag inte bloggat på länge. FÖRLÅT!
Det har varit mycket vims hela förra veckan. Ingenting har fungerat som det skall på jobbet. Det började en ny tjej på jobbet i måndags som heter Åsa. Hon skall ta över mitt jobb medans jag skall jobba med annat under 1-1,5 år. Vi har ringt helpdesk hela veckan för inget fungerade vad gäller hennes dator. Vi trodde också att hon hade arbetat med vårt ekonomisystem tidigare, och det har hon, men inte tillräckligt. Nu får jag lära henne det också förutom mitt jobb. Sånt tar tid. Men det kommer att går bra. Hon är en smart tjej.
Jag har inte kunnat gå från jobbet kl 4 som vanligt, utan fått stanna till 5-tiden varje dag. Nog om jobbgnäll.
I helgen har vi varit ute i skogen och plockat svamp igen. Vi fick ihop 2-3 liter kantareller. Thomas hade med sig sin GPS som han matat med info om svampställen från förra året. Gick superbra.
Idag har Kaggeboda fikat och ätit kalvdans och ostkaka med sylt och grädde. Vi köpte ju riktig "komjölk" för nån vecka sen som vi använt till ovannämnda. Martina gjorde kalvdans och jag ostkakan. Det var mycket njutbart.

Efter fikat tog vi tag i hasseln på baksidan. Inte mycket kvar av den nu.
Det blev mycket ljusare och öppnare. Där den stod skall vi plantera lite bärbuskar istället.
Kram på er

Inga kommentarer: