Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 24 augusti 2009

Vill ha semester igen

Helgen har varit angenäm. I fredags gjorde jag ??. Kommer inte ihåg. Kanske kan ni som tillbringade fredagkvällen med mig tala om det för mig.

I lördags däremot jobbades det lite i trädgården. Bosse och jag gick upp i skogen och plockade ca 10 liter kantareller. Tog kort på de små underverken.

Kantareller På kvällen var vi helt slut och orkade inte mycket. Kantarellerna satt vi i Söndags och rensade medans Thomas ryckte och slet i stenar och rötter på baksidan. Nu blir det bärbuskar där hasseln stod. Vi köpte 3 vinbärsbuskar, två blommor och några paket lökar. Får plantera dem när jag är piggare. Jag behöver semester igen. Solen skiner och jag är trött. Solklart.

Inga kommentarer: