Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 27 juli 2009

Slutstation lådvinsboxhållare


Vi har haft ett dödsfall hos oss idag. Det kom en liten fågel hoppandes på gräsmattan och såg lite halt ut. Vi lyfte upp honom och försökte ge honom lite banan och vatten, men han såg väldigt hängig ut. Troligen hade han svåra inre skador. Vi har två katter som kan ha orsakat detta, vem vet. Eller så flög han in i fönstret och gjorde sig riktigt illa. Han satt en stund på Thomas finger och vi försökte få honom att dricka lite vatten, men det gick inte så bra. Vi lade lite gräs i en trälåda som man har lådvin i och ställde den på bordet för att vakta så inte katterna kom och såg sin chans. Efter ett tag hade han somnat in. Man får hoppas att vi kunde ge honom lite lugn och ro så han kunde dö ostört. Jag har lagt in den sista bilden först, så känns det inte så tråkigt som det i verkligheten är.


Kram på er alla och ta vara på livet. Det kan sluta i en lådvinskartong.

1 kommentar:

Raisa sa...

Stackars liten!