Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

onsdag 7 mars 2018

Vintersådd lök och växtbelysning

Sara Bäckmo hade en odlingskurs i helgen. och talade om att de hade sått en massa goa grönsaker i pallkragar. Bland annat lök.  Nu blev jag så nyfiken på om det skulle fungera, så i måndags sådde jag gul jättelök och röd lök i varsin kruka och hällde snö på. När jag sen såg på videon hon spelat in på kursen, så visade det sig att de sått salladslök. Ja, ja. Jag kanske har tur. Vi får se.  

Här är videon om ni vill se:  Gör ny och enkel odling med pallkragar





Thomas har varit en gullegris och köpt en gammal skrivbordslampa på loppis för 15:-. Sen köpte han en växtbelysningslampa för 300:-. När jag kom hem, så hade han stuvat om lite bland sådderna och ställt in en del av dem i köket. Lampan klämde han fast under köksskåpet och voila, det varde ljus.



Det kanske inte ser så snyggt ut, men det skiter jag i.

Inga kommentarer: