Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 18 mars 2018

Omskolning av lök

Idag har jag omskolat min lök som jag sådde den 12 februari. Den trivdes nog inte så bra i de små hålen i sålådan. Det var ingen bra plats att börja odla lök i. Det var superpillrigt, men är man enveten så går det  Jag samlade ihop 3-4st och klippte sedan av dem lite. Sen stoppade jag ner dem i lådan tillsammans. Sara Bäckmo har sagt att man kan så dem i kluster, och jag litar på henne.




Denna lök sådde jag 3 mars. Den är nästan större än den första sådden. De senare har fått stå under växtlampa och kanske var sått direkt i planteringsjord. Kommer inte ihåg.




Nedan bilder visar hur min sådd från 3 mars ser ut idag:


Gurka



Tomater



Ni ser själva vad som står på etiketterna




Denna melon är från frön som jag pillrat ut ur en köpemelon.



Växthusgurka



Grönkål



Pak Choi (vanlig)


Igår planterade jag också om tomater, chili, paprika, jalapenos och padrones. Nu står de i större krukor och gottar sig i solen.
De ser så små ut, men innan jag planterade om dem, så hade de lång stjälk. Endast bladen tittar fram nu. Jag klippte också bort det andra bladparet på chili, paprika, padrones och jalapenos. Det ser lite trist ut nu, men de blir buskigare när de växer till sig.





Solen skiner och vi måste nästan gå ut lite nu. Hörs senare!!

Inga kommentarer: