Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

lördag 24 mars 2018

Var ska jag ställa allt?

Jag har kanske varit ute i alltför god tid när det gäller vissa sådder. Men, som sagt, en orsak till detta bloggande, är att kunna kika tillbaka nästa år och se över min planering lite bättre.

Jag sådde ju Pak Choi den 11 mars och den växte upp ganska snabbt. I måndags planterade jag om några av dem. Nu har de stannat upp lite och växer inte lika snabbt längre.



Idag måste jag plantera om fler gurkor och squashen


Så här ser gurkorna, som planterades den 3 mars, ut nu.

Tomaterna skall också omplanteras nu. Till vänster står lila tomater, sen kommer busktomater och bredvid den står pastatomater

De tomater och jalapenosar som planterades i början av februari, ser ut så här.
Nedan är en bild av samma krukor jag tog för en vecka sedan.

Nedan är en bild av samma krukor jag tog för en vecka sedan.

Det börjar bli fullt i fönstren, så var ska jag ställa allt???

Inga kommentarer: