Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 27 juni 2010

Midsommarfirande

Midsomar 2010 005

Traktorn anlände kl 9, och eftersom polisen stod och lurade på väg till affären så fick vi åka omkring på området.

Midsomar 2010 008

Vissa av oss hade frukost med sig.

Martina hade förberett lekar och det spikades spik, sprangs och viftades med näsdukar, toarullar mellan benen och pengar i ögat. Vi kastade tvål och hade dragkamp.

Midsomar 2010 015

Midsomar 2010 020

Midsomar 2010 032

Midsomar 2010 058

Gubbarna hade ingen kondis och var tvungen att vila upp sig med en svalkande öl efter leken.

Det visade sig att, om man pussar på Thomas så somnar han. Pussar man igen så vaknar han. Konstigt. Ungarna tjöt av skratt åt detta fenomen.

Midsomar 2010 071 Midsomar 2010 072

Det bjöds på uppträdande. Skaka rumpa med Sean Banan tyckte tjejjerna var så rolig att dansa till.

Midsomar 2010 103

Vädret var fantastiskt. Värdinnan var tvungen att ha dubbla solskyddsglasögon på sig.

Midsomar 2010 100

Mia får avsluta dagens blogg med lite flaggvift.

Midsomar 2010 093

Trevlig fortsättning på sommaren!!!

Inga kommentarer: