Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

torsdag 1 april 2010

Slagskämpen

Bonus har varit ute och slagits.
Troligen med Chippen eftersom hans öga var svullet förra veckan. Kan vara Toker också. Han har planer på att flytta in hos Jimmy och Raisa, eller så är han bara senil och vet inte var han bor. Han har hittat deras kattlucka och går glatt in hos dem och nosar runt.

Bonus fick ett hemskt sår i pannan och vi var rädda att vi skulle behöva åka till veterinären förra helgen, men vår erfarenheten med Baileys såriga ben för 2 år sen, så tänkte vi att vi försöker sköta om såret själva, och det har gått bra.

Så här såg Bonus ut för ett par dagar sen.

 

Bild 014 Bild 015

Ser inte så trevligt ut kanske, men vi har klämt ut var och sett till att ta bort varskorpan så fort den bildats. Igår morse bildades det en blodsårskorpa och den får sitta kvar tills såret läkt. Vi baddar med sårsprit då och då. 

Bild 016

Här har såret dragit ihop sig och ser fint ut.

Imorgon kommer Thomas son Jimmy Bild 063 på besök och ska vila upp sig i den Kaggebodska soffan. Det ska bli trevligt.

Kram från sjukstugan

Inga kommentarer: