Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 15 mars 2010

Dublin är kul

Resan hit gick bra. Björne gick upp i ottan för att skjutsa oss trots att vi tyckte att han kunde sova istället. Grabbarna bor ca 15min från centrum i en liten fin lägenhet med en vattenpump som låter satan när man spolar vatten. Allt låter här. Elementen tickar och man hör polisbilar på nätterna. Grannarna är tysta. Verkar vara solida väggar. I Lördags gick vi nästan direkt ut och drack en guinness. Thomas var lite tjatig om den saken. Middagen bestod av en hamburgare på ett kul ställe som jag inte kommer ihåg namnet på. De hade milkshakes som var så fruktansvärt goda. Igår tog vi en promenad på stan och hittade en liten skitpub där vi drack lite ......ja, Guinness hette det. Vandrade sen vidare in mot city och hittade en ny pub. Där spelade de irländsk musik. Thomas mös. Där träffade vi också Thomas barndomsvänner Jim och Helena med deras respektive. Trevliga människor. Igår kväll kom Faye hit och åt middag med oss. Hon var en riktigt sprudlande glädjefläkt. Vi träffas igen på onsdag när vi skall ut och slåss med andra på StPatricksday. Idag skall vi gå på Guinnessbryggeriet med Jim och hans Sussi. Jonas och Jimmi jobbar. Skall försöka få över bilderna till datorn ikväll så ni inte behöver läsa en massa tråkig text.
Kramar från oss

Inga kommentarer: