Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

torsdag 30 april 2020

Gräsänkan har slut på krukor

Jag var precis ute och tog en titt i trädgården och såg denna läckerhet. Jag är otroligt sugen på att äta upp den, men jag får vänta nåt år tills plantorna etablerat sig ordentligt.


I morse blev jag gräsänka och blir inte sambo förrän på söndag eftermiddag.
Morgonen började med lite jobb, men sen har jag spenderat tiden med att planterat om lite.
Jag har brist på krukor som är ca 8x8cm, så jag fick plocka fram de växter som var planterade i sådana och sätta dem i större krukor.
Sen hade jag några att plantera om mina tomater i.
Det blir mindre och mindre plats här hemma för odlingen. Men man får flytta på det som inte behöver sol.
Här är fönstret i hallen. Här står      tomater, squash och luktärt.

I köket har jag också tomater. Hår är också gurka och en stackars rosmarin som jag glömde ute i kylan för ett par dagar sen. Den ser lite ledsen ut. Jag sådde basilika för nån vecka sen. De har inte börjat gro än.

Basilikafröna är alldeles lila. Ser kul ut.

Tomater, sötpotatis, vanlig potatis och squash

Squash

Physalis (eller rättare sagt kapkrusbär)

Aubergine

Tomater, paprika  och fler aubergine i en enda röra

På bordet är det kaos

I växthyllan växer sig auberginen upp genom gallret till ovanvåningen.

Förra helgen planterade jag om lite broccoli och rödkål. Jag har mer broccoli, rödkål och spetskål att plantera om. Men jag har ju inte krukor!!! Jag har beställt på nätet och hade hoppats på att de skulle komma innan helgen men icke. Får väl åka och köpa några då.

Spetskål 2 olika sorter

Rödkål

På bordet i tunnelväxthuset står en del av de omskolade broccolisarna

I en pallkrage fick jag ställa mer broccoli och några rödkål.


Morötter kikar fram i krukan.

Zinniorna börjar vakna.

Jag har några mindre krukor kvar och sen har jag väl några runda liggandes nånstans. Jag har fyllt ett par med jord och tänkte ta tag i fler omplanteringar imorgon. Har suttit en stund och skrivit växt-etiketter.

Köket ser hemskt ut. Men jag är gräsänka och gör vad jag vill!!!


Hörs sen!!

Sussi

Inga kommentarer: