Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

onsdag 14 juli 2010

Underbara skärgård

Jag skulle egentligen bakat bullar, men vi åkte ut på sjön igår igen. Denna gången blev det en tur till Ängsö, men där får man inte ha hundar springa lösa, så vi lade till vid en närliggande ö istället.

Brassestolar i båten funkar suveränt.

Semester 2010 029 Semester 2010 028

På berget där vi låg, fanns en liten naturpool. Den var inte så trevlig, så vi öste ur den och fyllde på nytt vatten, så ungarna kunde leka i den. Björta inspekterade så att allt gick rätt till.

Semester 2010 034

Mia och Martina njuter av skuggan.

Semester 2010 036

Gubbarna stajlade lite för brudarna genom att hoppa från berget. Vi blev faktiskt lite imponerade.

Semester 2010 039

Näcken kom och hälsade på.

Semester 2010 059

Thomas byggde små barkbåtar med barnen. De flesta sjönk, men en av dem guppade omkring vid bergskanten en bra stund.

Semester 2010 062

Tydligen tycker myror om saft. MIN saft.

Semester 2010 060

Martina tyckte det var en bra idé att mata måsarna. Skipper sprang fram och tillbaka på berget och skällde på dem

Semester 2010 064

Björne och Thomas simmade ut till en närliggande holme för att fiska lite. Ser lite kul ut. tydligen får fiskespön inte blir blöta.

Semester 2010 071

Bättre än så här kan man inte ha det på sin semester. I dag skall jag baka bullar, om ingen ringer och frågar om vi ska ut på galej. Då kan det hända att jag följer med.

Inga kommentarer: