Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

onsdag 16 september 2009

Man gör inte många knop

Picture0001

Har ingen lust till att göra någonting. Hemma ser det ut som om vi flyttat ut i skogen. Eftersom jag inte städar, så städas det inte. Visst plockar Thomas undan en del grejjor som stör hans synfält, men det kallar jag inte för städning. På fredag åker han till Åland med sin far och syster, då får jag väl hala fram snabeldraken och dammtrasan för i skogen kan jag inte bo längre.

Söndag åker vi till brorsan för han fyller år. Tänkte att jag skulle baka äppelkaka. Fick ett recept från min chef som blev bjuden på en väldigt god sådan. Problemet är att den är på amerikanska och vissa ingredienser hade vi lite problem med att förstår vad det var. Blev den så god som hon sa, lovar jag att lägga ut receptet på bloggen (på svenska förståss).

Äppelpaj

Inga kommentarer: