Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

lördag 17 augusti 2019

Trappan är på plats

Vi har äntligen en trappa framför dörren. Vi fick hjälp av kompisen Micke som är en superduktig snickare.
Nu är det inte mycket kvar att göra. Takplåten till överbyggnaden kommer nästa vecka. Ett räcke på vänstersidan skall byggas. Vi ska fylla upp med lite jord vid trappen så att det ser lite snyggare ut. Marken sluttar ju neråt på ena sidan.

Här får vi hitta på något, för så här kan det ju inte se ut framför den fina trappen. Vi får lägga dit några tjusiga stenplattor.

Min odling av meloner har genererat en enda liten skit. Får se om den hinner mogna innan hösten.


Jag måste ta tag i det som står på bordet i tunnelväxthuset. Grönkålen har blivit ansatt av kållarver och jag har gått och klämt ett par stycken nu på morgonen. Jag vet inte var jag skall plantera dem ännu. Jag har ju köpt en påse Turex och tänker spruta det på dem när jag planterar ut dem.
Basilikan har jag toppat lite. Topparna har jag satt i vatten inomhus så att de rotar sig. Sen tänkte jag plantera om dem i krukor, som skall stå i köket.
Spetskålen får växa på sig lite till innan jag planterar om dem i större krukor. Larverna är där och smaskar i sig också.
Sallat och dill skall också ner i jorden i nåt av växthusen när jag får plats.

Bondbönorna som jag planterade för exakt 1 månad sen den 16 juli, börjar blomma.


Märgärtorna (sådda samma dag som bondbönorna) klättrar fint uppför gallret. Jag har en massa brännässlor som växer i jorden. Får ta på mig handskar och försöka rensa lite.

Idag skall vi gå på fest. Thomas mamma och kille har ordnat med "hallaballoo" på Åkeshofs slott slott. Det ska bli kul. Vi får fortsätta med bygge och trädgårdsgöra imorgon.

Kram!!

Inga kommentarer: