Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 4 augusti 2019

Det kommer att bli så fint

I fredags påbörjades arbetet med att panela framsidan. Reglar spikades upp och vi tilläggsisolerade klart.


På eftermiddagen hade den övre panelen satts upp och jag målade underkanterna på brädorna.
I lördags hade färgen torkat och en droppkant sattes upp samt de vita brädorna som jag målade häromdagen. På måndag skall den undre paneldelen sättas upp.

Taket över ingången börjar ta form.

Här är alla brädor på plats

 I lördags hade vi bara hjälp av en kompis. De andra fick lite ledigt 😎 . Ingångstaket fick sig en omgång med läkt och rännplåtar sattes upp.

Vindskivorna sitter också uppe nu.

Det fanns inte mycket som jag kunde hjälpa till med, så jag höll på i växthuset och klippte ner lite buskar.
Jag planterade också om lite sallat och spetskål.


Spetskålen åkte ut i odlingslådan bredvid broccolin.

För ett par dagar sen sådde jag lite blommor runt sparrisen. Nu börjar de visa sig. Hoppas att de hinner blomma innan vintern. 

Mina bönor och ärtor trivs fint.

Idag har vi en vilodag....typ.
Jag har gjort en sats örtsalt med bara dill. Jag tänkte blanda i lite av det övriga örtsaltet sen. Det kan vara bra att ha en burk med salt som är gott att ha till fisk.

Nu ligger Thomas och kollar på film medan jag bloggar.
Vi hörs.

Inga kommentarer: