Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

torsdag 8 augusti 2019

Ny vägg och nya hängrännor

I måndags fortsatte de panela väggen vid altanen. Själv satt jag inne och jobbade. Vindskivorna sattes också  upp.




Jag fick måla alla ändar på panelen, så att resten kunde fixas dagen efter. Fönsterfoder och fodret runt altandörren kom på plats i tisdags.

Thomas satte upp några ändar nertill på vindskivorna för att göra det lite finare.

Samma dekoration gjordes på ingångstaket. Det blev superfint.


I tisdags och igår jobbade de med hängrännorna. Husets ena sida har sjunkit lite med åren, så de hade lite problem med lutningen på rännorna, men de är så duktiga och lyckades med att få till det. Nu är framsidans rännor uppsatta och de har fått upp stuprören.


Det vi väntar på nu, är takplåten som blivit försenad. I skrivande stund är grabbarna iväg och skall bocka plåten som skall fästas runt skorstenen och röret som går ut från badrummet. Takplåten väntas dyka upp under eftermiddagen.

Det finns finns inte mycket jag kan hjälpa till med, så jag får försöka roa mig själv. Jag har gått och påtat lite i trädgården och rensat lite ogräs. Jag har grävt bort en del växter som tagit över lite varstans.
Jag vill plantera lite mer blommor på de platserna.
vi har en stor klematis som skall grävas ner nånstans. Vet i dagsläget inte var, men det löser sig.

Mina grönsaker växer också, men det får bli ett annat inlägg. Tänkte gå ut och fota lite under dagen.

Kramis!!!

Inga kommentarer: