Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

torsdag 1 augusti 2019

Det händer mycket på en dag

Idag har väggen mot altanen rivits. Vi ska panela om och tilläggsisolera.
Taket får vila lite medan vi väntar på att takplåten skall levereras. Den kommer nästa vecka.
Det är inte så mysigt här hemma nu med allt damm och sågspån som letar sig in överallt, men det kommer att bli fint.
Jag har suttit och jobbat idag, men sprungit ut då och då för att dokumentera framstegen.


Allt som stod mot väggen har vi fått flytta på. Mina paprikor och blommor har jag fått ställa lite här och där. Pergolan är utflyttad en bit. Nästan alla utemöbler står på gräsmattan.


Jag hann ta en bild på vinden innan de förseglade hålet. Mössen som bor där uppe undrar nog vad vi håller på med.

Här är några bilder som jag tog under dagen.




Det tredje projektet är att bygga om ingången. Vi skall ha ett litet tak över trappen. Kanske gör vi om utrymmet till en ny hall i framtiden. Vi får se.

Här rivs den gamla trappen.



Plintarna till ytterstolparna göts igår, och idag har de redan fått upp stommen.



Två timmar senare är takstolarna uppe och golvbrädorna är utlagda men ej fastskruvade.
 




Här ligger den gamla trappan upp och ner. Ser jag två miniodlingslådor?????
Den kanske hamnar utanför lillkåken sen. Man vet aldrig.

Vi får höras mer imorrn, för då händer det mer grejor!!!

Inga kommentarer: