Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 8 juli 2019

Semestern börjar

Idag börjar min första semesterdag för i år. Har jag planer? Jajjemensan. Två av planerna avklarades redan igår......typ. De är ju inte helt klara än, men vi kan säga "fortsättning följer".

Årets första sats av örtsalt är gjord. Det är inte lätt att trycka ner örterna i byttan utan att skita ner runt omkring. Det tog ett tag att städa när jag var klar.

Nu ligger smeten på tork och det luktar konstigt i hela huset. 

Ett annat projekt var att göra i ordning odlingslådorna nere vid tunnelväxthuset. Det blev två pallkragelådor och en som Thomas snickrat ihop.
Vi åkte till byggmax och köpte 20 säckar jord, och de behövdes. I botten har jag lagt en massa skrufs som har legat på komposten.

Nedersta lådan är nu också fylld, men tog ingen bild på det. Jag måste åka in och köpa mer jord eftersom innehållet kommer att sjunka ihop så småningom. Vad ska jag så här då? Ingen aning!!! Vi får se vad det blir.

Jag har skördat min första broccoli också. Superkul!!!! Jag ska så mer nu i juli, så att jag kan skörda i höst också.
Drog upp en vitlök och en gul lök för att kika lite på hur det går för dem. Vitlöken ser ju fin ut. Lite liten såklart. Den ska ju egentligen inte skördas nu, så jag hoppas att den växer till sig tills det är dags.
Gula löken var hemskt liten. Jag får se till att gödsla och vattna ordentligt så den blir lite större.

Om det inte regnar idag så skall jag ut och göra fler saker som jag planerat. Vad det är, får ni se en annan dag.

Kramis!!!

Inga kommentarer: