Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

tisdag 16 juli 2019

En vecka går fort

En vecka har redan gått. Thomas jobbar, så det är lite trist. Har gått och småpysslat lite hemmavid. Jag tycker inte att jag fått något gjort, men när jag berättar för Thomas på kvällen, om vad jag sysslat med under dagen, så är det en hel del.

I onsdags fick vi finbesök. Jimmi och Ilham ville komma och hälsa på. Vi fikade och sen gick de ner till sjön för att fiska lite, men de hade ingen tur. Som tur hade jag köpt tonfisk som vi grillade på kvällen.

På torsdagen åkte vi ut mot Väddö för att kolla om det fanns några loppisar på vägen. Det var dåligt med det. Det var bättre förr. Då fanns det mängder med loppisskyltar vid vägkanterna. Vi stannade i Älmsta och hittade 3st, men de var inge vidare.
Till slut hamnade vi på Väddö gårdsmejeri och drack kaffe och åt glass.

I lördags var det American Car Show i Norrtälje. Micke och Christine hade lagt till med sin båt i gästhamnen, och vi var välkomna ombord.



Det var supertrevligt och solen sken. På kvällen gick vi till restaurang Havspiren och åt middag.





Igår skördade jag lite vitlök. De har tillverkat små luftlökar och jag har läst nånstans att det går åt väldans massa näring till dem istället för själva löken. Jag drog upp de som hade luftlökar. De andra får stå kvar ett tag till. De kanske växer lite till,  för de jag drog upp var inte så stora.
Orsaken till luftlökarna kan vara flera stora temperaturskillnader under våren läste jag nånstans.
Jag hängde upp dem nere i mitt gamla växthus för att torka.



Idag har jag sått lite bondbönor, märgärtor och störbönor.
Kanske inte roligaste bilden att titta på i nuvarande tillstånd. Jag måste dock lägga ut den och förklara för mig själv när jag sådde och i vilken låda. I översta och i understa sådde jag bondbönor. I mitten i mittersta lådan såddes störbönor och längst kanterna märgärt. 

Kålrabbin växer och frodas. Har fortfarande inte kollat vad jag kan laga för mat med den. Det tar vi sen.



Ni kom Thomas hem och nu skall vi äta lite middag.

Hörs!!

Inga kommentarer: