Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 1 juli 2019

Juni gick fort

Jag har en tendens att boka upp mig under juni. Detta gör att jag inte hinner med att hålla ordning på mitt hem. Det är oftast roliga saker, så det är inget jag ångrar. Odling och städning får stryka lite på foten.
Jag har varit på Rhodos med Thomas syster Carina. En underbar vecka som gick alldeles för fort. Det var skönt att åka med en kompis, vilket jag aldrig tidigare gjort. 
Här är några bilder:

Häftigaste tjejjerna på hotellet 😜

Poolen på hotellet
Vi bodde högst upp i ett hus bredvid hotellet. Vi hade en stor altan utanför hotellrummet.

Det var för varmt vid hotellpoolen, så vi tillbringade dagarna på stranden,

En dag tog vi en tripp in till Rhodos stad, Här är en bild från gamla stan.

Thomas och jag hade midsommar i år. Thomas trodde att hela hans tillvaro skulle rasa ihop, men allt gick bra. Det var så trevligt så att jag glömde bort att ta kort på allt.

Nya begagnade partytältet fick plats

Min odling har nästan fått vara utan min uppmärksamhet. Klart att jag har vattnat och gödslat och försökt att hinna med lite på kvällarna. Men mycket har jag fått vänta med att plantera ut och växterna har fått stå kvar i sina krukor alldeles för länge.
Nu har jag lyckats att plantera ut en hel del. Har lite kålrabbi kvar.

Jag tog några bilder igår och det börjar hända saker lite här och där. Min broccoli och kålodling växer. Snart är skyddstunneln för liten.

Broccolin ser ut så här:


Kålrabbin som jag inte vet vad jag skall göra med börjar ta form:

Tomaterna i tunnelväxthuset har tillverkat första tomaten.



En liten aubergine:

I lilla växthuset har jag grönkål, sallad, rödbetor, paprika och chili aubergine och en tomatplanta som börjat växa mitt i allt. Den får stå kvar. Vet ej vilken sort det är.


En liten lila paprika.

Utanför lilla växthuset tycket persiljan och gräslöken tydligen om att vara. Jag skall skörda lite och göra örtsalt snart. En del fryser jag in också.

Dillen tar dock tid på sig. En stor del i denna låda är sådda med egna frön som jag sparat sen förra året.

Gurka och squash såddes sent i år. Några gurkor och squash står nere i tunnelväxthuset och några utanför lilla. Squashen ser eländig ut. Jag håller tummarna för att de växer till sig. Får gulla lite extra med dem.


Nu blev det ett långt inlägg. Ska försöka skärpa mig under juli och göra fler kortare. Har en vecka kvar till semestern. Det ska bli så skönt. Har inget bokat, utan vi får se vad som händer. 

Hörs!!
Sussi

Inga kommentarer: