Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 9 juli 2018

Semester är inte riktigt semester

Att ha semester innebär jobb. Jag har oftast samma planer varje år. För ett par dagar sen gjorde jag i ordning min klädbyrå. Idag har jag gjort iordning garderoben och rensat lite. Jag har rivit ut alla lakan, handdukar, gardiner och dukar och lagt tillbaka det fint och ihopvikt. En del gammalt skit ska slängas. 
Jag har plockat ut alla plastbunkar i hörnskåpet i köket, och ställt iordning.

Jag har gjort mer örtsalt. Kunde inte låta bli.

Det blir inte mycket när det torkat och lagts på burk.
Örterna i byttan på bilden ovanför är inte med på bilden nedan. Vi pratar små burkar här.









Några grenar av de röda vinbären var klara, så jag plockade av dem. Fick frysa in en liten påse i väntan på att resten skall bli moget. Fick med mig lite jordgubbar också.



Igår drog jag upp lite rabarber och satte en hink med rabarbersaft. Den ska stå i 3 dagar, sen kokar jag ner socker och buteljerar.

Idag plockade jag av alla små prickiga gurkor som jag skall lägga in. 

Nu står de på bänken i köket bredvid rabarbersaften och skall också stå där i 2-3 dagar. Lagen ska silas av när den svalnat och kokas upp igen. Sen häller man åter över den på gurkorna. Detta skall göras 2ggr till.

Nu har jag precis kommit in efter att ha vattnat nästan överallt. Det är så torrt ute och tomaterna slokar varje dag.

Har också hunnit att plocka av några bondbönor.


Nu är jag är helt slut, men innan jag öppnar en kall öl, så ska jag förvälla bönorna och sen ut en vända till för att hämta tvätten.

Ses!!

Inga kommentarer: