Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

torsdag 12 juli 2018

Saft i flaska och gurka i burk

Idag har jag plockat resten av de röda vinbären och fryst in dem. Jag får ta hand om dem senare.  



Jag tog en vända i jordgubbslandet också och plockade alla som var mogna. De ligger också i frysen nu.


Igår gjorde jag klar rabarbersaften och den inlagda gurkan. Frågan är var jag nu skall ställa detta. Jag får städa i syltskåpet, så att burkarna kan får plats. Flaskorna får väl ställas nånstans där det inte är så varmt. Var det kan vara för ställe.



Har som vanligt hållit på och stökat hela dagen. Jag har suttit i fotbad medans jag kikade på Ernst. Nu har jag filat fötterna och skall smörja in mig med lite brun utan sol. Mina ben har inte fått sola något och de är så vita. Så kan man ju inte ha det.

Kram vi hörs.

Inga kommentarer: