Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 2 juli 2018

Fest, fest och åter fest!!

Vi har såklart firat midsommar. I år gick den av stapeln hos Emil och Linda. Min son och hans tjej ville komma och fira "en svensk hederlig midsommar". Kul att de gav oss chansen att visa hur man firar en sån.
Han hade bjudit med några kompisar från Göteborg och Jonas med sin "sambo" (en kompis från tiden de bodde i Dublin).
Alla var så trevliga och jag hoppas att vi får träffa dem igen. Kanske åker vi till Götet för att hälsa på.

Vår gamla toalett kom till användning på festen. Det fungerar inte att 35 personer använder toaletten inomhus.  Den ställdes på verandan till Kevins lilla krypin. Superfint med dekorativa blommor.



Jag tog inte så många kort eftersom jag hade det så trevligt. Men några kan jag bjussa på. Det regnade på förmiddagen, men sen slapp vi bli blöta.
All mat var supergod. Alla fick ett uppdrag att laga eller köpa något och sen hade vi buffé. På bilderna nedan har vi förmodligen ätit klart, eftersom Åsa plockat fram gallianon 😃.



Vi lekte och tävlade som vanligt. Barnen lindades in i toapapper. Mestadels för att de var små, och snabbast lag att leverera en inlindad mumie, vann.



Här är Tobbe på gång att kasta stövel. Det är inte lätt att kasta en stövel mellan benen och få den att fara framåt över ryggen. 
Var Thomas fick peruken ifrån, vet jag inte. Den hade han på sig ett bra tag. Den kanske värmde huvudknoppen, vad vet jag??


Mest mashmallows skulle stoppas in i munnen, och i vårt lag, ställde Jonathan upp. Det visade sig att han hade talang för detta. Han fick in 16st och vi vann denna gren.





Dagen efter visades fotbollsmatchen mellan Sverige - Tyskland. Den såg vi tillsammans i partytältet. Emil och Linda hade ställt ut sin tv. Superkul.
Göteborgarna hade åkt in till fyren och handlat Sverigetröjor till alla och Mia hade färg som vi lånade och målade oss i ansiktet med.


Carina och Richard med dotter och dotters kille kom direkt från Arlanda. De hade varit i Grekland och ville komma och få lite midsommarglädje. Meningen var att de skulle sova kvar, men de var så trötta och ville hem. Det var ju trist. men förståeligt. 

 Så här glada blev vi när Sverige gjorde mål.


Här ligger Thomas och Jonas och vilar efter midsommarafton och samtidigt laddar inför matchen.

Det var ganska lugn stämning efter allt firande. Själv var jag trött, och ville inte att de skulle åka hem. Men, jag fick en underbar helg med min som och hans vänner, så jag fick vara nöjd. Hoppas de kommer igen.



Vi har varit på bröllopsfest också. Brudparet gifte sig i Mexico i Januari, men eftersom alla deras vänner inte var med, så hade de en fest för alla i lördags.

Det tråkiga var att Thomas fick åka in till sjukhuset på morgonen. Det visade sig att han fått tå olika bakterier och de hade gått ut i blodet och ordnat så att han fick blodförgiftning. Det blev till att ligga kvar och få behandling. Han var så ledsen.

De hade ordnat så fint hemma. De hade fått låna grannens gräsmatta och ställt upp ett danstält. Brudgummens bror var dj och han var helt i min smak. Superduktig. 



Utanför tältet hade de ställt upp mingelbord och ett stort bord med färdiga behållare med olika drinkar.




Två kylar med öl bjöds det också på.


De hade även hyrt in en saxofonist som inledde dansen. Trots att jag avskyr saxofonspel, så tyckte jag att det var riktigt bra.



De hade ordnat en fotohörna där alla kunde ta på sig hattar och dekorationer för att ta lite roliga kort. Här är värdinnan och en kompis.


Vi fick gå på tipsrunda med olika personer som de parat ihop oss med. Bra sätt att lära känna några lite bättre på festen. Det var dock inga problem att få kontakt med gästerna. Alla pratade med alla.

Två av frågorna fick avgöras med tävlingar. Här är en av dem.


God mat fanns också. När vi kom fick vi en liten bricka med snacks bestående av quesadilla, friterade bananchips och nachos. Dessa doppades i guacamole.  Detta serverades från en foodtruck som de hade hyrt in.


Middagen bestod av en massa gott från samma vagn.


Det var så kul och jag dansade halva natten. Min fot var inte så glad dagen efter, men man måste väl få ha lite kul när det bjuds.

Alla deras vänner var så trevliga. Vi var hemma 04:40 så man får väl säga att festen var hemskt lyckad.





Inga kommentarer: