Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 13 december 2009

Middag med barna

Bild 055

Det är inte så ofta som vi äter middag i båtrummet. Igår när våra söner var hemma så passade vi på. På menyn fanns hemkokta kräftor, läskfilé med kantarellsås och mandelpotatis. Till efterrätt blev det ris a la malta och glögg. Det var fruktansvärt gott.

Bild 057 Bild 056

Jimmi åkte in till sina kompisar i Stockholm i fredags och blev kvar där. Jimmy, Therese, Thomas och jag åkte in till Norrtälje på Lördagen och handlade några julisar. Vi åt en storslagen frukost på flygfyren bestående av köttbullemackor och frallor.

Bild 061

Baileys blev så glad över att Jimmi kom hem. syns det?

Bild 053

Jaja. Jimmi förklarar att julmust går att köpa på Ikea i Dublin.

Nu är klockan snart 3, det är Söndag och Jimmi står i duschen. Han ska åka hem till sin pappa och kommer att sova där. Imorgon åker han tillbaka och vi träffas inte förrän i mars när vi (om allt går som det ska) åker till honom och hälsar på. Fy jag vill inte att han ska åka, men sånt är livet.

2 kommentarer:

Linda sa...

Lever blomman än? Eller är det en ny!

Sussi sa...

Klart det inte är en ny.