Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 21 december 2009

GOD JUL

evan_flammande-ljus

Har inte haft tid att blogga på ett par dagar. Det är julafton om 3 dagar, så jag får blogga när allt stök är över. På juldagen kanske man kan smyga upp när alla sover.

I år firar vi pappjul. Våra fäder kommer över och tillbringar helgen med oss. Det ska bli mysigt. Jimmi firar i Dublin med Fayes familj. Kanske kan vi prata lite på skype på julafton när pappa är här. Det skulle han tycka om.

evan_skidfard

Har varit och handlat julmaten idag. När jag kom hem, höll Thomas på att ordna med den inlagda sillen. Jag gjorde egen cumberlandsås på egen kokad vinbärsgelé och hovmästarsås på egen odlad dill. På onsdag är jag ledig, då ska jag baka bröd, städa och göra nån julgodis. Det blir inget märkvärdigt, för man orkar inte äta upp det ändå.

Tills vi hör igen, så får ni a en jättegod Jul.

evan_dancing_02 

Här hittar ni de fina julbilderna

Inga kommentarer: