Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

onsdag 18 mars 2020

Har satt mig i karantän

Har lite ont i halsen och är inte riktigt kry, så jag har satt mig i karantän hemma.
Det har ju brutit ut en coronapandemi och jag tar det säkra före det osäkra.
Det är fler på kontoret som har valt att jobba hemifrån, så jag är inte ensam om att bidra till minskad smittspridning.
Om jag inte blir sämre, så tänker jag åka till jobbet på måndag. Det ligger nog en hel del fakturor där som behöver tas om hand.

Det blir inte så mycket gjort hemmavid eftersom jag inte är superpigg. Förra helgen hann jag att plantera om lite.
För en stund sen, sådde jag några krukor med gräslök och persilja som jag ställde ut i lilla växthuset. Man får göra lite varje dag.
Jag upptäckte då att det växer små broccolisar på en av kålplantorna som har övervintrat där. Superkul!!!

När jag var och hämtade några krukor, så var jag tvungen att kolla lite i tunnelväxthuset.
Ruccolan som såddes 29 feb har börjat titta upp. Spenaten bredvid vill sig inte än. Vi får avvakta lite till.


Min vintersådda rödkål börjar också vakna.

 och två olika sorter spetskål. Också vintersådda.

Plocksallad.

Små broccoliplantor som knappt syns. Ville inte öppna lådan än, ifall all fukt försvinner.

Ja, ni ser själva vad som står på skyltarna.

Nåt som inte fick vara ifred för mössen är solrosor och rosenskäran. Här har de grävt små gropar i krukorna. Får så mer i helgen.

Vi har fångat 4st frötjuvar hittills.

Förra helgen var Fredrik här och hälsade på. Jag har skrivit om det på hans blogg En annorlunda bror. Jag köpte ju ett spel för ett tag sen. Buzz Junior, som vi spelade mycket för över 10 år sen. Men jag hade inte något playstation 2. Två dagar innan Fredrik kom, så hittade Thomas en annons på facebook. Det kostade 400kr och det följde med några spel, en dansmatta och en gitarr till Guitar hero.
Fredrik tyckte att Buzz Juniorspelet var superkul.
Här ska man prutta i bubbelpoolen när gorillan sover. Vaknar han och upptäcker att du pruttar, åker du på en smäll.
Barnsligt roligt!!!!!! 


s

s

s

s

s

s

s

s

Inga kommentarer: