Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

lördag 23 februari 2019

Omplantering

Idag ska jag plantera om några av de plantor som jag har sått.
Paprika, chili, spetskål och kanske nån aubergine vill ha större krukor.

De flesta av dessa såddes 27 december och jag borde kanske ha planterat om dem tidigare, men det har inte blivit av.

Jag ska också plantera om basilikan som såddes 12 januari. Min pak choi som står väldigt tätt blir nog glad om den får lite större utrymme. Jag får ge bort några plantor. Så här många behöver jag inte.


Dessa lådor får vara. I mitten högst upp ser det lite trist ut. Det är vintersallat som inte vill sig. Nedanför är det gräslök. Högst upp till höger växer ruccola och nedanför spenat.
Jag tänkte så lite till idag av vintersallat, ruccola och spenat. 
Till vänster har jag paprika, chili och aubergine. De såddes 9 februari.


Den 11 februari sådde jag lite olika sorter i nedan såbrätte. Kålrabbi, tomater, mer paprika, aubergine, melon, zinnia mm, Det är 5 dagar mellan bilderna.
17 februari

22 februari

 Jag får börja vattna med kissvatten även i detta brätte nu. Jag har inte vågat tidigare ifall det blir för starkt för de små plantorna.
Tidigare har det räckt med ett toabesök. Nu får jag samla på mig lite mer under dagen så att det räcker till alla.
Jag har bokashi-lakvatten, men det luktar så illa, så det spar jag till utebevattningen.

Jag har två hinkar med bokashiavfall som står inomhus och det luktar inte så godis i det utrymmet. Snart är det väl sommar, så att jag kan ställa ut dem och samla avfall där stället.
Vi får stå ut ett tag till.

Vi hörs!

Sussi

Inga kommentarer: