Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 9 april 2018

Jämförselbilder

Tänkte att jag skulle jämföra lite av det jag sådde för nån månad sen.
Basilikan såddes 3 mars. 15 dagar gammal är den här.




Den blev omplanterad i kruka och här är den 4 veckor efter sådd.

En vecka till, så ser den ut så här. 

Mina padrones. Svårt att se vilka som är padrones och vilka som är paprika eller chili. De såddes i februari. Bilden är tagen 18mars

Till höger står padronassarna. Vänsterkrukan är paprika. Detta är 30 mars.


Denna bild är tagen idag (9 april). Helt sjukt.



Gurka sådd 3 mars


23 mars

30 mars


                                   9 april

Nog med jämförande tycker jag. Här är en av squashen. Tror att det är den största och att den såddes 3 mars


26 mars såddes sparris. Idag 4 april kikar två små pyttebebisar upp ur jorden.

25 mars lade jag några potatisar på jord för att förgro. Sorten vet jag inte vad den heter. Jag sparade ett par som blivit gröna från förra årets odling. Helt sjukt. Vad gör man??? Ska det se ut så här?
Dessa har jag på grund av platsbrist, fått ställa i sovrummet.

Här är en sort som heter princesss som också plockades fram samma dag.

VAR ÄR VÅREN???????

Inga kommentarer: