Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

fredag 1 augusti 2014

Snart slut på det roliga

Semestern bjuder på några dagar till, men sen är det slut på det roliga. På måndag börjar jag jobba igen. Får hoppas att det regnar, så det inte känns så hemskt.

Vädret under juli har varit fantastiskt. Jag har varit nere på stranden 5ggr hittills. Det är mer än tidigare år. Den enda bilden från stranden, är denna.

008 (5)

Kanske inte så kul att titta på…

Vi var inne i Stockholm en dag och åt middag med Jimmi och Paulina. Maten intogs på restaurang Svinet som ligger på en bakgård i gamla stan. Ett hett tips från Thomas son. Vi var hemskt nöjda med maten. Vi ville egentligen gå till AG, men de hade semesterstängt till 4 Aug. Får gå dit en annan gång. Här är några bilder på sällskapet och omgivningen.

006 (5)

004 (6)

007 (5)

Maten blev också fotograferad.

009 (4)

Efteråt gick vi till en uteservering och tog en drink. Senare på kvällen kom några kompisar till Jimmi som vanligt. Det tycker jag om. Jag tror att de gillar oss. Vi gillar dem iallafall.

010 (4)

Det har inte bara varit fest. Vi har även tagit tag i hemmet. Denna gång fick verktygsboden sig en omgång. Jag har länge stört mig på den. Allt står i en enda röra och en massa löv och spindelnät har klätt väggar och golv. Allt bars ut och utrymmet sopades.

010 (5)

Så här såg det ut före.

011 (4)

Och så här när sopborsten fått jobba.

013 (2)

I boden bredvid, så har Thomas en låda med lite småprylar i. För ca 4 veckor sen, såg han att den var full med löv och drog fram den för att titta närmare. Det visade sig att en fågel hade byggt bo i den, och där låg det några fågelungar.

008

När vi kikade i den häromdagen, så hade de flyttat. Så här såg det ut.

012 (3)

En dag när vi var och handlade på flygfyren, stod fästingbussen där. Jag passade då på att ta en spruta mot TBE. Se så fint plåster man fick.001 (3)

Min son och hans tokiga vänner firade sin kompis Pavels födelsedag med att ha en fest med polskt tema, eftersom han kommer därifrån. Så här fina var de.

003 (7)

004 (7)

Jag ska inte bli långdragen, så jag avslutar med en bild på sommarens första Mojito som intogs med Linda och Maria.

002 (8)

Inga kommentarer: