Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

måndag 21 juli 2014

Riktigt soft faktiskt

Hej.
Här sitter jag och har två veckor kvar på min semester. Det känns rätt bra. Har mest gått hemma och strosat under de två första veckorna. Det har varit väldigt varmt, så man har inte kunnat vara ute hela dagarna, men man har fått varvat timmarna med åka och handla, rensa ogräs, tvätta, fika, vattna, rensa nån låda. Perfekt semester för mig.
Ni som träffar mig ofta, vet ju hur illa jag tycker om området under tv´n. Där står nu en svart sak som jag tror är ett sängbord. Skitful!! Jag hittade en kommod (toalettskåp) hos en antikhandlare som heter Alla tiders prylar, utanför Norrtälje. Åkte dit för att se om den storleksmässigt skulle passa in där istället. Självklart gjorde den inte det. Den var väldigt dyr också. 7-8000:- skulle de ha. Men snygg som F var den. Den har stått på en båt.
19327
Planen är nu att snickar ihop ett eget skåp. Blir väl inte lika snyggt, men jag slipper sängbordet.
Jag har varit och hälsat på mina vänner Solla, Vickan och Pia som har en kolonistuga i orhem. Det blev inga bilder tagna, för att det var för trevligt. Vi pratade en hel massa skit (som vanligt) och grillade gott. Vickans son Tobias, och Sollas son Stefan kom också förbi. De har jag inte träffat på länge.
På vägen dit, svängde jag förbi Cranberry Corner som ligger vid Mörby centrum och köpte dessa stövlar. Kunde inte låta bli. De är så häftiga.
002 (5)
I onsdags hämtade jag upp Mamma och hennes man Rolf. De ville komma ut till mig ett par dagar. Det blev två dagar. I torsdags åkte vi och fikade på Cafe Drömkåken efter ett hett tips från grannen Mia. Supermysigt ställe.
004 (4)Coffee cup007 (3)
008 (3)009 (2)
På söndagar verkar de ha uppträdanden och förra söndagen var det en grupp som heter Wrapped in red som spelade. Det missade jag, men igår spelade en tjej som heter Mikaela Stridbeck och då fick jag med mig några vänner och åkte dit. Hon var riktigt bra. Fick inte med henne på bilden men hon hade en kille med som kompade och sjöng med och han syns bättre.
003 (5)
Här sitter vi på verandan och fikar och lyssnar. Kanske inte Markku då, han försökte sova.
004 (5)005 (4)
Denna lilla dam hittade jag i rabatten när jag rensade ogräs. Det är en presentspindel eller en rovspindel som den också kallas. Hon har en massa ungar under bladet som springer omkring om man duttar lite på det.
011 (2)
Nu säger Thomas att vi skall ta fram alla bär vi har i frysen och göra sylt. Så det får bli dagens uppgift.
Kram på er, vi höres!!!

Inga kommentarer: