Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

lördag 30 augusti 2014

Betongkurs

Förra helgen var jag och 3 tjejer till på betongkurs hos Villa Elvira. Två jättetrevliga damer som älskar att måla på betong. Vi skulle ha varit fler på kursen, men de andra ville byta dag, så det blev bara jag, Solla, Vickan och Emelie.

Jag trodde att vi skulle få gjuta också, men vi fick bara lära oss målningen. Gjuta verkar inte vara så svårt. Det finns en jättebra video på youtube som man kan kika på. Det är ett företag i Göteborg som heter Former som har lagt ut den. 

 

Vi fick välja varsin betongplatta och vi valde 4 helt olika plattor. 010 (7)009 (6)Denna valde jag.

008 (7)

Här har jag målat hela plattan med blå färg och duttat i gult och guld och målat mitten i orange.

011 (6)

Det blev för mycket blått tyckte jag så jag målade en del av mittenpartiet i en kopparmetallfärg som man sen sprutade en vätska över och som påskyndar rosten och ärgandet.

020 (4)

Så här blev den till slut.

026 (2)

Emelie valde denna:

012 (5)

016 (4)

022 (2)

Solweigs:

014 (3)

018 (4)

Och Vickans:

013 (4)017 (4)021 (5)024 (2)

Här står vi i slutet på kursen och duttar lite tills vi är nöjda. Vickan får lite hjälp av proffset i mitten.

023 (2)

Så här fina blev våra plattor till slut.

027 (2)

Vi fick välja varsin form att ta med hem också. Jag valde den som Solweig gjorde (den lila). Så nu är det bara att lägga ner tid och pengar på formar, cement och färg. Kanske får du en platta i födelsedagspresent när du fyller år… Winking smile

Inga kommentarer: