Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 17 augusti 2014

Måste ju ta tag i saker och ting

Helgen har använts till att städa och fixa i trädgården. Thomas ligger sjuk, så en god kvinna får reda sig själv. Det såg rent ut sagt förjävligt ut hemma. Ja, för min smak alltså. Det fick bli till att ta tag i hemmet. Lördagen städade och tvättade jag. På eftermiddagen plockade jag fram saftmajan och gjorde vinbärssaft av bären vi plockat hos Thomas mamma. Det var 4,8Kg bär som blev 6 flaskor.
002  004
Jag har också varit nere i trädgårdslandet och plockat upp löken. Sniglarna hade ätit upp blasten, så då antar jag att det inte är någon idé att ha dem kvar i jorden. De blev inte så stora, men duger nog att laga mat på.
007
Jag plockade även av bönorna, det blev ett gäng.
008
En del var bruna och en del gröna. När jag förvällt dem, så fick de bruna en lila nyans. Bara de smakar gott så gör det väl inget kan jag tro.
009

Jag har också varit på blomsterlandet och handlat lite blommor. På vägen hem, stannade jag till och plockade lite kaveldun och nån annan vass-sort. Jag skall nämligen göra en schablon av detta. Jag skall sätta upp ett vitt papper på väggen, sen ställer jag detta framför pappret och lyser med en lampa mot väggen så att jag kan rita av skuggorna efter vassen. Detta skall jag sen använda som mall till min anordning som jag skall tillverka och sätta under tv´n. Ni får se sen.
010
Här är några av de blommor jag köpte på blomsterlandet. Två höstanemoner, en vit och en rosa. En höstflox och nån annan blå blomma. Kommer inte ihåg vad den heter och jag orkar inte gå ut och titta.
015
Här är några andra blommor som är fina just nu. Detta är stockros.
011
Här är en vanlig ros.
012
Några liljor, som har trasslat in sig i en svart stockros.
013
Och en fin klunga rudbeckia.
014Jag som tyckte att jag inte hade några blommor. Så fel jag hade. Men, jag har inte tillräckligt. Får se om jag handlar mer på lördag. Nästa söndag ska jag gå på betongkurs med Solla, Vickan och Emelie.

Vi hörs.
Suss

Inga kommentarer: