Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 7 september 2014

Fixar och mekar lite överallt

Jag fick en liten melonplanta av kompisen Lotta i våras. Häromdagen hittade jag denna skönhet i växthuset. Näste år ska jag odla meloner så det knakar i hela växthuset. Jag provade att sätta melonkärnor från en galiamelon som vi köpt i affären. Det tog tre dagar sen började det spira i krukan. De slängdes dock på komposten, för de hade inte hunnit växa till sig innan hösten, men nu vet jag att det funkar. Man behöver inte köpa dyra frön.

008 (9)

Melonen har nu fått en liten påse att växa i, som jag har hängt upp i en krok, ifall den blir så tung så att rankan inte orkar bära det själv.

 

Jag har ansat äppelträdet som aldrig bär frukt. Får se om detta hjälper. Här är en bild före…….

009 (8)

…..och en efter.

010 (9)

Vi fick en pall av Thomas mamma i våras. Hon skulle flytta och behövde bli av med lite möbler som inte skulle få plats i nya lägenheten. Jag har klätt om den i ett tyg av båt-tema. Den står ju i båt-rummet Winking smile. Jag tyckte den blev jättefin.

015 (7)

I fredags fyllde mamma och Thomas pappa år. Jag åkte först hem till mor och drack kaffe och åt tårta. Syrran var där, vilket var superkul. Vi träffas alldeles för lite. Jag får åka till henne nån dag efter jobbet och sova över. Vi har ju så mycket att prata om.

Brorsan gav mamma dessa cd-skivor i födelsedagspresent. Mycket bra val tycker jag. Mamma som gillar Elvis och dansband, kommer naturligtvis ha stor glädje av dessa. (Host). De måste vara hemskt gamla. Jag kände inte igen en enda låt eller dj på dem.

011 (8)

Veckan som kommer blir lite hektisk. Måste ordna en massa saker. På fredag åker jag till England på konferens. Vi skal åka kanalbåt,vilket ska bli superkul. Jag måste köpa regnbyxor, rösta, växla pengar, funder på vad jag ska ha för kläder med mig. Vi behöver som tur är inte ta med några jättefina kläder, eftersom vi kommer att befinna oss på båten nästan hela helgen. Det blir till att gå på pubar i jeans på kvällarna.

 

Kram Sussi

Inga kommentarer: