Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 13 juli 2014

Mer partajande

Första semesterveckan är nu till ända. Jag har strosat omkring hemma och tvättat, städat och fixat lite i trädgård och växthus. Det har varit alldeles för vamt för att göra något alltför arbetskrävande ute i trädgården på dagarna, så jag har använt kvällarna för det.

001

I fredags åkte vi på en dagskryssning till Åland. Det var väldigt trevligt. Vi var 11st glada som tog sig ut på havet.

Mia och jag hade det extra skojigt.

002 (4)003 (3)004 (3)005 (2)006 (2)007 (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

010

 

Johan och Malin fick också vara med på kort.

014

Björne, Mia och jag sitter i danssalongen och myser. Eller vad man nu kallar detta.

015 (2)

Lina tyckte vi var löjliga. Men hon är nog van vid detta laget.

016

Hela gänget samlade på soldäck.

008 (2)

Tre vackra damer som tar sig en kall öl. För det är det som vackra damer gör!!!

009

Festandet fortsatte även dagen efter. På lördagen var det American Car show i Norrtälje. Vi åkte inte in på dagen och kikade på bilarna, utan åkte in lite senare. Här sitter vi på Little Dublin och tar oss en drink. Thomas tyckte att jag skulle handla en Guinness och lite sprit till honom. Då blev det en rosa pantern. Han ser inte så glad ut på bilden, men jag tror att han tyckte det var supergott.

017

Guinness har en tendens att fastna i mustaschen.

018

Idag hittade jag två bin som parade sig. När jag skulle fotografera dem, så ville de inte para sig mer. Jag tog då en bild på drottningen. Hon ser lite kul ut framifrån.

021 (2)

Jordgubbsskörden blev mycket lyckad i år. Detta var första skörden. Dagen efter plockade jag lika mycket till. Jag borde gå ner idag igen och ta hand om fler, så att sniglar och fåglar inte äter upp dem.002 (3)

Jag tror att jag gör det nu på en gång. 

Kramis  /Sussi

Inga kommentarer: