Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

tisdag 8 juli 2014

Thomas fyller 50 år

Det gick livat till när husets herre fyllde 50 år i fredags. Han ville absolut inte ha någon fest, men det struntade vi i. Han är nog glad att vi gjorde det, för detta var den trevligaste helgen på länge.

Hyllandet började redan kl 00.30, natten till den 4:e. Några goda vänner (host) hade satt upp ett larm i ett träd på grannens tomt. Det var inte meningen att den skulle hamna där, men de var lite salongsberusade (kanske lite värre än så) och det var mörkt. Thomas fick springa ut, nästan i bara kalsongerna, efter det att grannen ringt och undrat om det brann nere hos Björne och Mia.

När larmet var avstängt, så sjöng de “Ja, må du leva” i högan sky. Här står de och känner sig mycket nöjda.

Halv ett på natten

På själva födelsedagen, kom det en del familjemedlemmar för att gratulera. Mamma, pappa, syster Mia med sin man Jörgen och hans dotter. De fick så klart kaffe och tårta.

017

020

Våra söner med deras flickvänner, Thomas syster Carina och vår gode vän Anneli kom också. Carina hjälpte till att göra världens godaste potatissallad och coleslaw. Jag bakade kakor och gjorde smörkräm till tortorna. Anneli hjälpte också till. B la med att smaka på röror och smet.

018021022

Här sitter den mycket nöjda 50 åringen.019

Barndomskompisen Nicke gratulerade på sitt sätt.

011012013

På kvällen drack vi champagne och gav honom vår present. En resa till Mallorca. Önskemålet var att vi skulle åka den 7 Juli, men Thomas jobbar och kunde inte få ledigt. Troligen kan vi inte resa förrän nästa år, men då är det nog lättare för alla att få ledigt samtidigt.

Lördag bjöd på mer besök. Syskonbarn och syskonbarnbarn. Här sitter Jamie och Jason och har det bra i solen. De vill inte åka hem för det fanns så mycket att göra här, tyckte de. T ex vattna blommor och äta smultron. De så är välkomna tillbaka en annan gång.

001

Här hjälps vi åt att bära tältstomme från Björne och Mias tomt till vår. Det går så bra när man är många. Jag kan inte bestämma mig för vem som ser knäppast ut på bilden. Hihi

002

Kvällen blev mycket lyckad. Alla hade det väldigt roligt. (det är vad de säger så iallafall).

Far å sonLinda och MariePiaThomas fyller 50 006Thomas fyller 50 005003Thomas fyller 50 007

Båtrummet blev whiskeyrummet. Thomas fick såklart några flaskor i present. Här tror jag att de sitter och skålar i hans 40års-present. Han fick nämligen inte öppna flaskan förrän han fyllde 50år. Thomas sitter dock med en öl i handen………(???)

Thomas fyller 50 001Thomas fyller 50 002Thomas fyller 50 003Thomas fyller 50 004

En av presenterna var denna kreation som Lotta och Markku hade gjort. Helt fantastisk tycker jag. Det är en direkt avbild från ett kort på Thomas som vi älskar. Han sitter på en spark i vattnet och fiskar och skojar till det som vanligt.

Thomas fyller 50 001 (2)

Här är originalet………..

Orginal

Jag får tacka för den här gången med en bild på mig och Jimmis supergulliga tjej Paulina. Jag får be om ursäkt för hur mitt hår ser ut, men har man dansat och flängt med huvudet så har man.  Inget att göra.

Partybrudar

Kramis!!

Inga kommentarer: