Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 6 november 2011

Trädgårdsförfall

Det ser inte så kul ut i trädgården nu när löven fallit ner. Jag är glad att snön låter vänta på sig, men för att dölja det trista så kanske det vore fint om den kunde komma snart, På den stora busken bakom lillkåken, finns bara tofsarna kvar.

Höst 2011 039

En av Thomas solrosor har inte gett upp än. De andra har släppt sina frön, så nästa år så får vi se var de hamnat i form av nya rosor.

Höst 2011 040

Det behövs krattas under körsbärsträdet.

Höst 2011 041

Det finns dock några blommor som verkar trivas. Här tittar lite julros fram.

Höst 2011 042

Höstastrarna trivs också, så det kanske är synd att säga att trädgården förfaller.

Höst 2011 043

Hoppas allt är bra med er. Idag blir det till att städa. Det kan inte se ut så här när det kommer fint folk från Frankrike på tisdag.

Kram /Sussi

1 kommentar:

Marre sa...

Ja visst är det tråkigt när löven faller. Nu e det bara att vänta på snön.

Kram