Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

tisdag 1 november 2011

Lite kul och lite tråkigt

Tydligen så saknar man inlägg här på bloggen. Det var kul att höra. Jag får väl berätta lite om vad som hänt sedan jag bloggade sist.

Jag har varit i Spanien med jobbet. Resan i år gick till Almunecar. Hotellet var jättefint och vi hade det fruktansvärt trevligt.

Här är en bild över hotellområdet

Almunecar 2011 058

Poolen var inte helt fel byggd.

Almunecar 2011 122

Almunecar 2011 052

Vi fick välja mellan 4 aktiviteter dag 2. Jag valde att åka till grottan i Nerja och en titt på en liten fin by som heter Frigiliana. Här är  en bild från grottan.

Almunecar 2011 088

Och en bild från byn.

Almunecar 2011 116

Ca två veckor senare, flyttade min son hem från Dublin. Jag hoppas att han inte flyttar utomlands igen. Iallafall inte på länge. Här sitter vi och äter Thomas goda fisksoppa som Anneli beställt. Hon ville komma och hälsa på sina goda vänner och strosa omkring i mysbrallor en helg och det är ju det vi sysslar med här i Kaggeboda. Vad Jimmi har på huvet kan ju ifrågasättas.

Höst 2011 010

På lördagen var vi nere hos Mia och gratulerade henne på födelsedagen som hon haft ett par dagar tidigare. Jimmi kunde inte hålla sig från storstaden en lördagkväll, så han skjutsades in till bussen.

Vi andra såg på film i sängen och åt glass. Därav nougatsås på nattduksbordet. Snuskigare än så var det inte.

Höst 2011 015

Sen blev det tråkigt. Jag blev sjuk och fick ligga i sängen med halsont. Jag som aldrig blir sjuk…..

Men sen blev det roligt igen. I helgen som var, åkte vi på ålandskryssning. Vi hade turen att resa med några ungdomar. Han i mitten känns väl igen. Den till höger är min reservson Jonas. Till höger står hans bror Jimmy som blev min reservson han också. Bra att ha, när ens egen son inte vill kramas med mamma jämt.

Höst 2011 021

För övrigt innehöll resesällskapet de glada syskonen Thomas och Carina. Richard. Markku och Lotta. Min far Lennart. Carinas kompis Linda och hennes Carlos.

Höst 2011 031 Höst 2011 034 Höst 2011 036 Höst 2011 019 

och så lilla jag förståss

Höst 2011 024

Nästa vecka blir det mer kul. Jimmis fransyska Josephine, kommer och hälsar på. Men det får ni höra mer om sen.

Kramar från en jättehes Dahl.

2 kommentarer:

Marre sa...

Ser helt underbart ut. Nu e det snart dags och julpyssla lite. Så vi kan dricka glögg snart.

Sussi sa...

JA, mycket glögg ska vi dricka.