Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 8 maj 2011

Värme

Det har varit sommarväder i helgen. I fredags kom Bosse och ville spendera helgen hos oss. Vi har jobbat i trädgården så imorgon har jag väl träningsvärk.

Jag åkte in till Norrtälje i lördags, för att e om jag kunde hitta några sommarkläder. Det var inte mycket till utbud. Däremot hittade jag prylar istället.

En liten ljuslyckta som jag hängde i körsbärsträdet.

Bloggbilder 001

En ljuslykta till att ha på altanen.

Bloggbilder 002

När Jimmy och hans tjej Johanna var här, tillverkade han ett ansikte i hönsnät. Det fick bli en ful dekoration i rabatten.

Bloggbilder 003

Thomas blev trött.

Bloggbilder 004

Jag brottades med trädgårdslandet idag. Det måste växa lera där. Fy fasen vad tungt att gräva i. Jag har grävt hela dagen (nästan), och hann med halva. Jag vågar inte sså något än. Det är fortfarande frost på nätterna.

Bloggbilder 005

Baileys myser på berget.

Bloggbilder 006

Blommor tittar fram i rabatterna.

Bloggbilder 007

Bosse sitter och löser svåra korsord. Ikväll skall vi grilla. Jag kanske skulle gå och göra lite tsatsiki istället för att sitta här och tramsa.

Bloggbilder 008

Inga kommentarer: