Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

söndag 15 maj 2011

Regnig helg

Det fina vädret som vi hade förra helgen höll ju inte i sig. Jag har dock kunnat fixa lite i trädgården och inne i huset. Började lördagen med att städa. Nu kan man bo här utan att må illa av allt som ligger framme. Thomas papper ligger dock kvar. Han får väl ha de där tills hans hand har läkt. Han opererade den i fredags. En sena har släppt från sitt fäste och det gick tydligen inte att fixa. Papprena har i och för sig legat i över ett halvår, men men.

Jag grävde klart landet igår och sådde dill, lök, rödbetor och spenat. Idag åkte potatisen och ärtorna ner också.

Bloggbilder 010

Till vänster har jag satt lök i båda lådorna. I översta högra lådan ligger dillfrön och i undre högra, rödbetor. I mitten odlas potatis. Längst till höger mellan gångplankorna har jag sått ärtor högst upp och spenat längst ner. Har sparat en remsa mellan potatisen och gångplankan. Där skall squashen planteras när de växt till sig.

De står i “kajutan” tillsammans med alla döda växter.

Bloggbilder 016

Resten av trädgården växer så det knakar….

Bloggbilder 015 Bloggbilder 009 Bloggbilder 011 Bloggbilder 013 Bloggbilder 014

Här har Thomas bestämt sig för att djur som tycker om pärlhyacint är inte välkomna. Det roliga är att det växer pärlhyacint på andra ställen i trädgården och de får vara ifred.

Bloggbilder 012

Vi har bokat biljetter till Dublin också. Vi åker om ett par veckor.

Ha det bra och Hejja Sverige.

Inga kommentarer: