Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

tisdag 29 maj 2018

Gräsklippet är mitt

Vi slåss om gräsklippet här hemma. Thomas vill att det skall ligga kvar på gräsmattan efter klippning, och jag MÅSTE ha det i trädgårdslandet. Vi har gjort en deal. Varannan gång får det ligga kvar och varannan läggs det på mitt land.
Idag var det min tur. Jag passade på att sätta ut mina försådda märgärtor och sojabönor.

Det var inte lätt att planera ut dem. Jag har svårt att sitta på huk med min onda fot. Det gick bra att få ner ärtorna, för då kunde jag sitta bredvid på marken. Men sen hade jag vattnat och då hade jag ingen lust med det. Jag fick vinkla foten på nåt konstigt sätt, och till slut blev jag klar. Nu är herr fot inte glad på mig.



Mina bondbönor trivs.



Löken och en av potatisraderna fick också lite klipp


Jordgubbarna växer och blommar. De fick ett lass hästgödsel för nån vecka sen.

Detta kort togs i söndags. Nu finns inte mycket kvar. Det mesta står i två hinkar i köket och blir saft.

 I fredags var vi ner hos familjen Teir. Thomas lekte med lilla Nicki och snodde hennes keps hela tiden. Hon tröttnade till slut och gick och hämtade en egen till honom. Den hade han resten av kvällen. Kanske skall köpa en sån till honom när han fyller år.

Att skjuta prick tycker killar är kul.


Kramis

Sussi

Inga kommentarer: