Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

onsdag 23 maj 2018

Det går bra nu

Jag skulle bara vattna lite häromdagen. Det såg så torrt ut i lilla växthuset. Jag tog en vattenkanna och gick in. I mittengången stod en låda med lite grejjor och jag tänkte att jag skiner i att bära ut den. Jag kliver över den istället. De gick bra och jag vattnade lite. På utvägen gick det mindre bra. Jag råkade vricka till den onda foten. Att man inte kan låta bli och be Thomas hjälpa mig istället. Får hoppas att det inte stökade till alldeles för mycket, men det gör ont nu.

I lördags var vi bjudna på trolovning hemma hos Ilhams föräldrar. Alla hennes syskon var där. Det var supertrevligt. Vilka underbara människor. De bjöd på mat och godsaker. Allt var så gott. Ilhams mamma hade gjort en lammgryta som inte var av denna jord. Jag brukar inte tycka om lamm, men detta lamm kom från himmelriket.

Jimmi kom med sin nya fina bil. Se så glad han är.


Här är de lyckliga paret.


Jag var tvungen att skörda spenaten igår. Jag har förvällt dem och fryst in. Det blev inte så mycket, men det kommer mer. Jag har sått ny spenat mellan raderna samt nere i tunnelväxthuset.


Det jag sådde samma dag jag skadade foten (första gången), börjar kika fram. Märgärt, sojabönor och rödbetor.



Det verkar som om vi för första gången kommer att få lite äpplen. Jag klippte ner trädet förrförra hösten. Så här har den inte blommat på 13 år.


Thomas bar ut lite möbler ur det gamla växthuset och jag fick en bänk som jag "kunde vila på, när jag blir trött av att fixa omkring i tunnelväxthuset". När foten blir bättre, ska jag rensa lite runt omkring. Annars tar väl ogräset över bänken. 


Min squash blir bara större och större. Ser ni den??

Även gurkorna som jag har satt ut i lilla växthuset frodas. De är inte så stora ännu, men det går fort nu.

Vintersallaten som jag sådde ute i januari under snön, måste ätas snart.

Två blomkrukor står på altanen. Jag hade köpt blommor för snart två veckor sen och har inte fått dem planterade förrän nu. Jag vill ha mer blommor, men kommer inte in till affären. Får vänta tills Thomas kommer hem från Stockholm. Han är kattvakt, men kommer hem snart. Då får han hjälpa mig. Så här lite blommor kan jag ju inte ha.

Nu är jag kaffesugen.  Vi hörs!


Inga kommentarer: