Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

lördag 5 maj 2018

Bära eller brista

Igår planterade jag ut 3 gurkor i växthusen. 2st i tunnelväxthuset och en i lilla växthuset. Enligt väderleksrapporten så skall det inte bli minusgrader på nätterna och jag var tvungen att prova.
Jag satte också ut några tomatplantor och planterade om några i större krukor. Krukorna fick stå kvar i växthuset. En av mina squashplantor fick också bli försökskanin. Överlever den, så planterar jag ner den i jorden om några dagar. Sen åker nog två till ut. Squashen tar så stor plats, så jag har bestämt att jag skall ha 3st i tunnelväxthuset. Resten får stå ute.
Det ser ut som om jag behöver mer pallkragar, så de får väl inhandlas de närmaste dagarna.


Det regnade i förrgår natt och sen lite under dagen, och det bildades små vattensamlingar i taket på tunnelväxthuset. Thomas hjälpte mig att dra snören längs taket och det hjälpte faktiskt. Det bildades några små samlingar men det kanske inte regnade lika mycket som dagen innan. Jag måste dock spänna duken och lägga stenar på plasten utanför, så att duken hålls sträckt.

I en av pallkragarna i tunnelväxthuset, sådde jag lite sommarmorot och mangold. 
Jag passade också på att så lite mer gräslök och persilja i pallkragen som står framför lilla växthuset. Jag sådde runt kanterna och i mitten sådde jag dill. En liten ruta med vanlig dill och en med krondill från frön jag tog i Ramsberg i juli förra året.

Baileys tycker att det är så kul när vi är ute och jobbar, och hon är med och tittar på vad vi gör. Här har hon hoppat in i Thomas bil efter att vi burit ut några jordsäckar. 

Allt skall inspekteras.



Kramis.

Inga kommentarer: