Vem är jag egentligen

Jag är en vanlig kvinna som går i vanliga skor. Jag har lite olika intressen men som jag ännu inte behärskar till fullo. Men hur kul vore det om så var fallet. Går och påtar i min trädgård och försöker få det hemtrevligt i huset. Bor tillsammans med Thomas som varit min "gubbe" i 24år. Vi har varsin son, men de är vuxna och har egna hem nu.

onsdag 16 augusti 2017

Vips så gick en månad

Gud vad tiden går. Har snart hunnit jobba i två veckor efter semestern. Jag skulle lätt kunna vara ledig i 8 veckor varje sommar. Inga problem. Det är alltid under den sista veckan som jag får superlust att göra saker. Nu har jag faktiskt gjort en del. T ex, jag har gjutit rabarberblad i cement. Jag gick en kurs i cementmålning för ett par år sen och då fick man välja en form att ta med sig hem. När jag ändå höll på, så göt jag en sådan platta också.
Jag gjorde två högar av sand. Sen lade jag bladen upp och ner på högarna och lade sen på cementen.







 Så här fint blev det.


 
Jag har gjort rabarber- och flädersaft. Jag provade även att göra saft på svartvinbärsblad.
Jag plockade bladen och hackade dem. De varvade jag med citronskivor i en hink. Kokade sedan upp en lag på vatten, socker, citronsyra och hällde det i hinken. Det fick stå i 5 dagar. Det smakade mest citron, men fick en liten touch av vinbärsbladssmak.
På bilden är det rabarber, men principen är densamma.


Här är en bild på bladen. Inte så kul att titta på kanske.



Vi har varit i Ramsberg. Det är alltid härligt. Vi plockade svamp och åt kräftor.








Det växer en massa på tomten som vanligt. Här är lite goa blombilder.










Även i landet händer det saker. Jag brukar plantera lök, men de blir aldrig så stora som jag vill. Häromdagen drog jag upp denna. Man kanske inte ser hur stor den är, men den är större än de brukar vara.




Thomas håller på att bygga en smedja. Denna bild tog jag alldeles nyss. Så här långt har han kommit. Han har byggt den av virke som han har fått att grannen. Taket får han bekosta själv, men i det stora hela så kommer det inte att kosta så mycket. Det blir superbra tycker jag.


Vi hörs snart!!!

Inga kommentarer: